Sunday, July 11, 2010

CinTa Hati Aku...


ecece... inila gamba aku zaman muda remaja dulu...tapi bukan nak cherita pasal gambar ni. cinta hati aku ad di bawah


LAWATAN KELAB KEBAJIKAN MASYARAKAT KE RUMAH KEBAJIKAN KANAK2

Sapalah yang kejam sangat buang anak merata2...jangan hanya tahu buat anak lepas tu layan anak macam sampah...sebelum ni, tak pernah keluar air mata aku disebabkan budak2,

Mula2,aku xterasa sangat sebab aku ad keluarga...ada mak, abah kakak dan adik...buka surat kabar kes dera, aku masih boleh senyum2 bcoz suma tu cerita biasa, dan selalu kuar surat kabar (zaman aku xsedar diri).

Tapi bila tengok sendiri budak yang tiada keluarga, dibuang, dipukul, simbah air panaz... dan TRAUMA, nangislaa banyak mana sekalipun.. xdek siapa leh ubah sejarah budak2 tu..

sampai2 je kat Rumah kanak2 tu, mereka sangat gembira sambut kami, maklumlah laa berjumpa dengan pelawat2 yang kacak dan cantik..seronok bermain, melukis, bersukan menyanyi ( mereka suka lagu waliband) dan menari ( mereka juga pandai buat chiky dance dan poco2) chomel sangat2.siapa sangka disebalik gelak tawa mereka ada kisah sedih yg mesti di dilupakan.

ada satu kes kejam, baby umur 2-3 minggu kena buang mak ayah..bayi yg sempurna,putih dan comel.. xde cacat cela..sapa punya kerja sila mengaku! giler vavi punya manusia, sanggup wat camtu..aku doakan semoga masa depan baby tu cerah... menjadi anak yang baik...





Penat tapi seronok ,9 pagi- 5ptg dngn budak2 tu..masa utk balik.berat hati utk pergi...nanti kami datang lagi...


* makluman : saya diberitahu tidak boleh mengambil gambar kanak2 di rumah kebajikan tersebut,( atas perintah mahkamah) gambar yang tersiar dlm blog ini fokus kepada pelajar SMTKK. hanya gambar ini menceritakan segalanyaa...


..
pelajar lelaki pun nangis



sesapa yg berumur bawah 18 tahun, SILA AMBIL PERHATIAN! hak anda di jaga di bawah akta perlindungan kanak-kanak...


*credit utk Kak Idaroy , Cik Sharifah Hendun ( kaunselor RKK) pelajar 5 katering SMTKK,pihak yang memberi sumbangan, kewangan,makanan, pakaian,buku,dan alat tulis, dan semua yang terlibat dlm program ini,sesapa yg berhajat nak buat sumbangan, boleh hubungi saya..ikhlaskan hati

No comments:

Post a Comment