Sunday, July 25, 2010

KisaH RokoK ber Vitamin...



Baru2 ini aku pergi ke Cameron Highland. Ontheway nak balik sempat lagi singgah shopping...ye aku suka shoping! aku beli daun stevia , teh cameron dan strawberi. itu sahaja...! aku hanya lalu dan senyum kepada makcik2 dan awek2 yg jual sayur, sebab aku xbeli sayur. aku xsuka makan sayur. dan xpandai nak pilih sayur untuk mak aku...sory mak...

Sambil memilih daun stevia, datang seorang kawan nak beli rokok..mulut aku gatal, tokey kasi dia rokok ada vitamin ye...tokey cina senyum dan kata,

"haiyaa Lengchai, mana mau cali lokok vitamin?"
geleng kepala si tokey cina itu..
aku hanya senyum dan sengeh macam kerang segar....

sambil tu si apek tu membebel. dia cerita kisah kawan dia.sakit sebab rokok...paru2 penuh nicotine ,sakit tenat..semangat betul dia nasihat kami supaya jangan merokok...apa punya GILA si tokey ni..

Hairan bin ajaib, dia jual rokok banyak2 kasi orang MAMPOS, pastu nasihat kami supaya jangan hisap rokok..jaga kesihatan."cakap tak serupa bikin"

Aku pernah kena marah dengan seorang pensyarah sebab rokok. dia tahu aku pernah ambik inhaler (tangki gas utk penghidap asma), you know what she said? : UDIN, U SMOKE TO KILL YOURSELF AND TAKING INHALER TO SURVIVE?...hmm betul kata2 cik puan pensyarah tu..aku terdiam.... so rite now aku bebas rokok... tapi kalau ada kengkawan nak bagi rokok free, aku sebat jew....

Kan best kalau rokok ada vitamin..tanpa nicotine dan merokok utk sihat.. hmm ada sesapa boleh buat inovasi ni?

Tapi rokok kesihatan memang dah ada..aku jumpa di gerbang malam ipoh dan giant shah alam..aku xbrani nak beli sebab masih xyakin..rokok tu xdek api tapi charge pakai USB cable..bila sedut siap kuar asap gitu...aneh kan..


no semokhing

2 comments:

  1. hurm betul kate pensyarah tu...ku suke la statement dia...haha

    ReplyDelete
  2. merokok utk bunuh diri..inhaler utk sambung nyawa

    ReplyDelete